یکشنبه ۱۴۰۲/۰۷/۱۶

هاشمی مدیر کل راه و شهرسازی استان،

بزودی آماده سازی عظیمیه وارد فاز اجرایی می شود / شهر قزوین به توسعه افقی نیاز دارد

برای تغییر فضای موجود شهر و بازگشت به فرهنگ اصیل ایرانی و اسلامی نیازمند توسعه افقی شهر قزوین هستیم .

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر قزوین ،هاشمی مدیر کل راه وشهرسازی استان قزوین با حضور در جلسه علنی شورا که به منظور افزایش تعاملات فیمابین این اداره، شورا و مدیریت شهری قزوین برگزار شد ،ضمن اعلام آمادگی بر همکاری و تعامل بیشتر برای پیشبرد اهداف اظهار کرد: این جلسات باعث مطرح شدن بسیاری از مطالباتی که ممکن است از نگاه ما مغفول مانده باشد خواهد شد و با هم اندیشی و پیگیری مسایل می توانیم شهری آباد از همه ابعاد را برای مردم بسازیم .
 
وی ادامه داد :در حال حاضر نهضت ملی مسکن پروژه بسیار سنگینی است که زمان زیادی را صرف آن می کنیم و به دلیل رفع مشکلات باید ارتباطات گسترده ای را با تهران داشته باشیم .
 
هاشمی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به نقطه نظرات اعضای شورا به بیان اقدامات این اداره در پیگیری موضوعات مطرح شده پرداخت و گفت: در جلسه ای که اخیرا با معاون شهرسازی و معماری وزارت راه  و با حضور معاون عمرانی استانداری قزوین داشتیم پروژه های بلوار شهید انصاری و زمین های هفت سنگان مورد بررسی قرار گرفت و پیرامون هر کدام از این پروژه های پیشنهاداتی مطرح گردید.
 
وی همچنین در خصوص ساماندهی ورودی های شهر نیز گفت: ساماندهی ورودیهای قزوین هم در حد حرف بوده است و باید در این خصوص جلسات تخصصی در سطح وزارتخانه داشته باشیم تا بتوانیم به یک جمع بندی برسیم، در مجموع این آمادگی و همراهی از سوی اداره کل راه و شهرسازی استان وجود دارد که در ساماندهی ورودی های شهر با شهرداری قزوین همکاری داشته باشد .
 
هاشمی با اشاره به حل مشکلات اراضی عظیمیه گفت: در این حوزه استاندار محترم به شدت پیگیر موضوع بود و امیدواریم تا پایان ماه آینده دستگاه خدمات رسان آب و برق انتخاب پیمانکار را انجام دهند.
 
وی تاکید کرد: اگر برای حل مشکل عظیمیه ورود نمی کردیم این زمینها ممکن بود خرد شده و به افراد زیادی فروخته شود که در آینده با مشکلات زیادی مواجه می شدیم .
 
 وی همچنین از همکاری این اداره کل در رفع مشکلات مربوط به تامین زمین برای مساجد ،احداث پمپ بنزین های کم جا و سایر مطالبات مطرح شده خبر داد و گفت: با تعامل و همکاری و برگزاری نشستهای مشترک می توانیم بسیاری از موضوعات را حل و فصل نماییم .
 
مدیر کل راه و شهرسازی استان همچنین با اشاره به اینکه پروژه های بازآفرینی می تواند برای شهرداری و راه وشهرسازی درآمدزا باشد گفت: در این حوزه  می توان با برنامه ریزی و ایجاد پروژه های محرک دراین حوزه قدم هایی خوبی برداشت .
 
هاشمی همچنین در خصوص اعطای زمین در طرح جوانی جمعیت گفت: در خصوص طرح جوانی جمعیت در استان قزوین با کمبود زمین مواجه هستیم، همچنین  طی ۳ سال اخیر ۳پروژه بزرگ به وزارت راه و شهرسازی اعم از نهضت ملی، اهدای زمین به خانواده های ۳ فرزندی و خانواده های چهار فرزندی واگذار شد.
 
وی تصریح کرد: تعدادی از روستاها به عنوان مناطق مورد نظر اجرای طرح جوانی جمعیت انتخاب شده اند و برنامه ریزی مناسب برای تامین زیرساخت ها صورت گرفته است.

وی همچنین درخصوص مسکن خبرنگاران نیز گفت: قرار بود لیست افراد  متقاضی به ما اعلام شود،بر این اساس می توانیم با استفاده از طرفیت سازی مهرگان، زمین جهت ساخت مسکن به خبرنگاران واگذار نماییم .

پایان پیام/

تصاویر مرتبط