یکشنبه ۱۴۰۲/۰۷/۱۶

در جلسه تلفیق کمیسیون‌های عمران با فرهنگی شورای اسلامی شهر قزوین مطرح شد؛

لزوم هماهنگی دستگاههای خدمات رسان در امور اجرایی شهر/ فاز سوم بهسازی نسیم شمال وارد فاز عملیاتی می شود

جلسه تلفیق کمیسیونهای عمران ، ترافیک و امور زیر بنایی با فرهنگی،اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر قزوین با چندین دستور کار مختلف با حضور برخی از معاونین و مدیران شهرداری قزوین در تالار مردم این نهاد برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامي شهر قزوین،جلسه تلفیق کمیسیونهای عمران، ترافیک و امور زیربنایی با فرهنگی ،اجتماعی و ورزشی  شورای اسلامی شهر قزوین و با حضور اعضا،عرشیان معاون حمل و نقل و ترافیک ،انتظاری سرپرست معاونت فنی و عمرانی، تقوی مدیر عامل سازمان اتوبوسرانی،منجم مدیر عامل سازمان زیباسازی، رحمانی سرپرست امور اجرایی شهر ،اسفندیاری مدیر عامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات،اسلامی رییس سازمان پایانه های مسافربری ، پوریوسفی مدیر منطقه سه،سید ضی مدیر منطقه یک،قاسمی مدیر منطقه چهار،وثوق نیا مدیر عامل سازمان تاکسیرانی،فقیهی مدیر حقوقی ،خلجی سرپرست اداره درآمد و کارشناسان مربوطه و در دو بخش بررسی لوایح شهرداری قزوین و بحث و بررسی پیرامون هماهنگی سازمانهای خدمات رسان در شهر برگزار شد.

مهدی خانی رییس کمیسیون عمران، ترافیک و امور زیر بنایی شورای اسلامی شهر قزوین در ابتدای این جلسه ضمن تاکید بر تعامل سازنده دستگاههای خدمات رسان با شهرداری در امور اجرایی شهر اظهار کرد: به نظر می رسد  دستگاه های خدمات رسان با تمام ظرفیت پای کار نیستند و تعامل خوبی هم با شهرداری ندارند.

بر اساس این گزارش،رحمانی سرپرست هماهنگی امور اجرایی شهر در سخنانی ضمن بیان توضیحات خود در حوزه هماهنگی امور اجرایی شهر گفت:  مناطق در این امور هماهنگی لازم را داشته باشند و لازم است تا در جلسات بخش درآمد نیز حضور داشته باشیم تا به اعداد و ارقام واقعی برسیم .

در ادامه جلسه عرشیان معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری نیز در سخنانی  بر لزوم همراهی سایردستگاهای خدمات رسان تاکید کردو گفت :  به عنوان نمونه هماهنگی در حوزه جایگاه سی ان جی وجود ندارد و  با اولین اقدام گاز جایگاه را قطع می کند که می تواند همراهی را با مدیریت شهر داشته باشد.
 
عرشیان همچنین خاطر نشان کرد: در موضوعات اصلاح هندسی نیازمند همکاری و همراهی سازمانها و دستگاههای مربوطه خدمات رسان هستیم.

وی همچنین به موضوع کمبود روشنایی معابر اشاره داشت وگفت؛کمبود روشنایی معابر یکی از علتهای تصادفات فوتی است که ربطی به شهرداری ندارد و اداره برق باید در این خصوص پیگیر باشد اما همیشه شهرداری مقصر دیده می شود.

در ادامه جلسه نیز فقیهی مدیر امور حقوقی،خلجی سرپرست اداره درآمد و مدیران مناطق شهری به بیان نقطه نظرات و توضیحات خود پیرامون هماهنگی و رفع اختلافات بین دستگاههای اجرایی در اجرای حفاری ها و جابجایی تیرهای برق و سایر موارد مرتبط در این حوزه پرداختند.

در نهایت پس از بحث و تبادل نظر حاضرین در جلسه مقرر شد تمامی درخواست‌ها از سمت مدیریت اجرایی شهر رخ بدهد و در حوزه پاسخگویی مکتوب به ادارات نیز نظارت حقوقی در سازمانها صورت گیرد و با صلاحدید شهردار مدیریت اجرایی شهر در جلسات درآمدی نیز حضور داشته باشند .

در بخش دوم جلسه لوایح مربوط به معاونت حمل و نقل و ترافیک از جمله سامانه دوچرخه های اشتراکی مورد بررسی قرار گرفت.

این گزارش می افزاید؛سعیدی از شرکت گیتی سیستم‌ به تشریح سامانه دوچرخه اشتراکی در شهر مشهد که به عنوان شهر موفق در اجرای دوچرخه اشتراکی مطرح است پرداخت و گفت:سامانه دوچرخه اشتراکی یا سامانه دوچرخه عمومی یک خدمت است که در آن دوچرخه  به صورت رایگان یا در مقابل وجهی در اختیار افراد قرار می‌گیرد همچنین در بسیاری از سامانه‌ها افراد دوچرخه را از یک ایستگاه تحویل گرفته به به ایستگاهی دیگر در همان سامانه تحویل می‌دهند.

وی همچنین به جزییات این طرح از جمله پشنیبانی،سخت افزاری، بیمه  ثبت نام ،نظارت و مسیرهای ویژه دوچرخه اشاراتی داشت.

در ادامه جلسه لایحه شهرداری قزوین پیرامون اجرای فاز سوم ساماندهی حاشیه کانال آب از محدوده بلوار شهید سلیمانی تا پل شهید رجایی با اعتبار چهار میلیارد تومان مورد بررسی قرار گرفت و با کلیات آن موافقت شد.

گفتنی است؛ لایحه اجرای عملیات عمرانی برای فاز سوم نسیم شمال تا سقف ۲۹ میلیارد تومان با شرکت راهسازی و عمران ایران توسط انتظاری سرپرست معاونت عمرانی شهرداری تشریح گردید و به تایید رسید.
 
همچنین لایحه دیگری که در این جلسه مورد بررسی قرار گرفت احداث سرویس بهداشتی در بوستان شهید مطهری بود که تایید شد.

براساس این گزارش؛ در ادامه جلسه لوایح شهرداری قزوین پیرامون ۲۰ برنامه آموزشی فرهنگی پیشنهادی جهت ارتقای فرهنگ حمل و نقل و ترافیک شهر قزوین در شش ماهه امسال با اعتبار بالغ بر دو میلیارد تومان  بررسی و تایید شد و لایحه واگذاری اجاره غرفه شرکت‌های مسافربری و غیر مسافربری برابر قیمت کارشناسی مورد بحث و بررسی قرار گرفت و مقرر شد تا نسبت به اصلاح لایحه و  ارایه پیوست ضمائم آن اقدام شود.

همچنین در خصوص شیوه نامه پیشنهادی طرح نحوه  شناسايي و اصلاح رفتار رانندگان با رفتارهای پرخطر شهر  قزوین موضوعاتی مطرح شد و بر این اساس باید سامانه بانک اطلاعات رانندگان پرخطر شهر قزوین و برگزاری دوره های آموزشی برای این رانندگان تشکیل شود.

این گزارش تصریح می کند: در بخش دیگر این جلسه وثوق نیا مدیر عامل سازمان تاکسیرانی به تشریح اقدامات  تعاونی تامین نیاز رانندگان بار و  مسافربری اشاراتی داشت.

صادقی رییس تعاونی تامین نیاز رانندگان بار و مسافر در  سخنانی گفت؛این تعاونی باهدف کمک به معیشت رانندگان و ارایه خدمات مناسب به آنها و خدمات تعمیرگاهی و فروشگاهی و اخذ وام قرض الحسنه  تاسیس شده است و درخواست داریم تا به تقاضاهای این تعاونی رسیدگی شود.

در پایان این جلسه لایحه شهرداری مبنی بر توسعه شبکه فیبر نوری تا درب منازل و  محل کسب و کارهای شهروندان و بررسی قیمت نوار حفاری با توجه به درخواست شرکت شاتل مورد بررسی قرار گرفت.

پایان پیام/

تصاویر مرتبط