سه‌شنبه ۱۴۰۲/۰۷/۱۸

در جلسه کمیسیون مالی شورای اسلامی شهر قزوین تاکید شد؛

لزوم تغییر نگرش به حوزه سرمایه گذاری در شهرداری قزوین/ در حوزه سرمایه گذاری تسهیل گری صورت گیرد

جلسه کمیسیون مالی ،برنامه ریزی و سرمایه گذاری شورای اسلامی شهر قزوین با هدف بررسی لوایح مربوطه از جمله بررسی پیش نویس قرارداد سرمایه گذاری برج حکم آباد برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامي شهر قزوین، جلسه کمیسیون مالی ،برنامه ریزی و سرمایه گذاری شورای اسلامی شهر قزوین به ریاست ولی چگینی و با حضور محسن حق شناس،نصراله ئی معاون مالی و اقتصادی شهرداری، ریزوندی رییس سازمان سرمایه گذاری ،نوری مدیر موسسه تفریحی کاسپین، خلجی سرپرست اداره درآمد، صالحی مسؤل درآمد منطقه دو و کارشناسان مربوطه و باهدف بررسی لوایح مربوطه در حوزه مالی برگزار شد.

براساس این گزارش؛ در ابتدای این جلسه لایحه شهرداری پیرامون عوارض ارزش افزوده ناشی از تعیین و تغییر کاربری عرصه و اعیان در اجرای طرحهای توسعه شهری در خیابان آزادگان  بررسی و جهت تصمیم نهایی به صحن شورا ارجاع شد، همچنین لایحه صدور اوراق گواهی حق تقدم در بهره برداری و انتفاع از پارکینگ عمومی و محله ای عندالاحداث در حق متقاضیان صدور پروانه ساختمانی که مقرر گردیده است مبالغ دریافتی به حساب اعلامی از سوی سازمان حمل و نقل شهرداری واریز شود که پیشنهاد می شود مبالغ دریافتی به حساب جداگانه ای در شهرداری مرکز واریز شود که اعضای کمیسیون تا پایان سال با این پیشنهاد موافقت کردند.

همچنین در ادامه لایحه استاندارد سازی و مهندسی هزینه ادوات مربوطه به دستگاه تله سیژ و هزینه های عمرانی با حضور نصراله ئی معاون مالی و اقتصادی و  نوری مدیر موسسه تفریحی کاسپین مورد بررسی قرار گرفت و مقرر شد تا اعتبار ۴ میلیارد تومان برای این لایحه منظور گردد همچنین موسسه تفریحی کاسپین نباید از این رقم برای نیروی انسانی پرداختی صورت گیرد.

بر این اساس،طبق مصوبه کمیسیون اعتبار لحاظ شده  برای تجهیز این موسسه و راه اندازی دستگاه تله سیژ باید هزینه شود و برنامه ریزی برای درآمد زایی این موسسه در دستور کار این موسسه قرار گیرد.

همچنین در ادامه جلسه، لایحه تعیین تکلیف برج حکم آباد با استفاده از جذب سرمایه گذار توسط ریزوندی رییس سازمان سرمایه گذاری تشریح شد .

براین اساس،ریزوندی با بیان اینکه حجم سرمایه گذاری در این پروژه بالغ بر ۶۰۰ میلیارد تومان است خاطر نشان کرد: نمونه قراردادهای شهرهای دیگر در قالب مشارکت مدتی دریافت شد و نگاه تخصصی خبرگان در این حوزه گرفته شده است.

وی ادامه داد: پیش نویس قرارداد سرمایه گذاری آماده شده و این پروژه سرمایه گذاری به صورت مناقصه دو مرحله ای باید انجام شود.

در ادامه اعضای کمیسیون در نقطه نظرات خود ضمن بررسی پیش نویس قرارداد خواستار افزایش منطقی سود سرمایه گذار در این پروژه شدند همچنین بر لزوم تعییر نگرش در حوزه سرمایه گذاری و لحاظ نمودن صرفه و صلاح شهر و مهیا نمودن بسترهای سرمایه گذاری تاکید نمودند.

همچنین ، لایحه تامین اعتبار جهت هزینه های نیروهای تامین امنیت شهرستان قزوین مورد بررسی و تایید قرار گرفت‌.

پایان پیام/

تصاویر مرتبط