یکشنبه ۱۴۰۲/۰۷/۱۶

رییس کمیسیون مالی شورای اسلامی شهر قزوین خواستار شد؛

کارگران دهکده طبیعت و جایگاه‌های سی ان جی چند ماه است حقوق نگرفته اند/ سزاوار نیست نسبت به آنها بی تفاوت باشیم

پیمانکاران شرکت دهکده طبیعت و جایگاه ها سی ان جی چندین ماه است که حقوق پرسنل خود را پرداخت نکرده اند و لذا ضرورت دارد شهرداری قزوین اقدام عاجل در این خصوص داشته باشد.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامي شهر قزوین،ولی چگینی، رییس کمیسیون مالی ،برنامه ریزی و سرمایه گذاری شورای اسلامی شهر قزوین در جلسه علنی شورا با بیان این مطلب اظهار کرد: پرسنل پیمانکاری شرکت دهکده طبیعت از اردیبهشت ماه و جایگاه‌های سی ان جی از تیر ماه حقوق خود را دریافت نکرده اند و ضرورت دارد این موضوع سریعا پیگیری شود.

 
وی تاکید کرد: بسیاری از پرسنل این شرکت‌ها به دلیل تاخیر در دریافت حقوق دچار مشکلات خانوادگی و معیشتی شده اند و سزاوار نیست که نسبت به آنها  بی تفاوت باشیم.  
 
وی با اشاره به تماسهای مکرر و پیگیری های پرسنل که حقوق آنها به تعویق افتاده خاطر نشان کرد: در این شرایط بد اقتصادی و تورم، کارگری داریم که ماشین خود را فروخته تا بتواند هزینه زندگیش را بدهد همچنین  یک نفر به بنده زنگ زد که برای ترخیص همسرش از بیمارستان پول نداشته و  از خجالت مقابل بستگانش گریه کرده است .از اخلاق و انسانیت به دور است که ما اینجا دست روی دست بگذاریم و ببینیم همکار کارگرمان در شرایط بدی کار می‌کند.
 
رییس کمیسیون مالی شورای اسلامی شهر قزوین همچنین به ذکر مشکلات یکی از کارگران که حقوق معوقه دارد اشاره نمود و افزود: کارگری داشتیم که با من تماس تلفنی گرفته که به خاطر عدم پرداخت حقوق در حال از هم پاشیده شدن خانواده اش است . باید تبعات و آسیب‌های اجتماعی این موضوع را هم در نظر بگیریم.
 
چگینی ادامه داد: ننگ بر ما که اینجا بی‌تفاوت نسبت به آدم‌هایی بنشینیم که با بدبختی و عرق‌ریزی کار می‌کنند و ما هم سرماه حقوق به او نمی‌دهیم. امام‌صادق(ع) می‌گوید حقوق کارگر را قبل از اینکه عرقش خشک شود، باید داد. ما نمی‌گوییم قبل از خشک شدن عرق، ولی حقوق کارگران را ماه به ماه بدهند.
 
چگینی خاطر نشان کرد: اگر پیمانکار تعهد کاری ندارد چرا شهرداری نسبت به برخورد با آنها هیچ کاری انجام نمی دهد؟ عزت نفس پرسنل و کارگران برای ما مهم است و باید مدیریت شهری هر چه سریعتر این مشکل را برطرف نماید.
 
رئیس کمیسیون مالی شورای اسلامی شهر قزوین بر لزوم نظارت مستمر شهرداری بر کار پیمانکاران و نحوه پرداخت حقوق ازسوی شرکت‌های پیمانکاری تاکید نمود.

پایان پیام/

تصاویر مرتبط