یکشنبه ۱۴۰۲/۰۶/۰۵

عضو شورای اسلامی شهر قزوین:

شهرداری بر نحوه کار پیمانکاران نظارت دقیق کند / نباید حقی از کارگران ضایع شود

شهرداری قزوین بر کار شرکتهای پیمانکاری، نحوه قراردادها و پرداختی ها نظارت دقیق داشته باشد تا حقی از کارگران ضایع نشود .

 به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر قزوین ،مهری السادات تقوی عضو شورای اسلامی شهرقزوین،در جلسه علنی شورا با تاکید بر این مطلب اظهار کرد: بارها این نکته را متذکر شده ام که شهرداری باید نظارت دقیقی بر نحوه کار پیمانکاران و قراردادها داشته باشد تا حقی از کارگران و پرسنل ضایع نشود.
 
 وی ادامه داد: اعضای شورا در بررسی لوایح و پرداختن به جزییات قراردادهای پیمانکاران اعداد و ارقام سنگینی را تصویب می کند اما در عمل و در زمان پرداخت حقوق کارگران متوجه می شویم که حتی نصف آن ارقام هم پرداخت نمی شود.
 
وی ضمن تاکید بر نحوه نظارت بر خدمات بیمه پاکبانان اظهار کرد: به نظر می‌رسد هیچ نظارتی بر نحوه قرارداد پاکبانان با پیمانکار وجود ندارد و متاسفانه حق و حقوق قانونی آنان پرداخت نمی شود.
 
تقوی همچنین خاطر نشان کرد: براساس اطلاعات بدست آمده بیمه پاکبانان شهرداری قزوین به عنوان کارگر ساده در لیست بیمه لحاظ می شود که این مساله می تواند بعدها و در بازنشستگی باعث شود نتوانند به حقوق قانونی خود برسند وسختی کار به آنان تعلق نگیرد.  
 
وی خواستار رسیدگی مدیریت شهری قزوین به این مساله شد و گفت: باید به وضعیت قراردادهای پیمانکاران و نحوه پرداختی ها نظارت دقیق صورت گیرد تا حقی از کارگران ضایع نشود .  
 
 این عضو شورای اسلامی شهر قزوین در بخش دیگری از سخنانش با انتقاد از ارسال لوایح تعیین ارزش افزوده و لوایح ملکی با قیمت بسیار کم به صحن شورا اظهار کرد: وقت صحن شورا و کمیسیونها برای لوایح بسیار ناچیز گرفته می شود و این موضوع باعث می شود نتوانیم به نقش های نظارتی خود در سایر بخشها به خوبی عمل کنیم؛ لذا ضرورت دارد تا لوایح تعیین ارزش افزوده به صورت کتابچه تهیه و ارایه شود و براساس آن اقدام شود .
 
 وی همچنین خواستار تغییر و گردشی شدن کارشناسان در قیمت گذاری لوایح املاکی شد و گفت: متاسفانه بارها تذکر داده ایم که از کارشناسان مختلف برای کارشناسی ها در لوایح استفاده شود اما این مهم جدی گرفته نمی شود.
 

پایان پیام/

تصاویر مرتبط