یکشنبه ۱۴۰۲/۰۶/۰۵

در جلسه کمیسیون بانوان و امور خانواده شورای اسلامی شهر قزوین مطرح شد؛

لزوم توجه به تبلیغات شهری در ارتقای فرهنگ کتابخوانی

جلسه کمیسیون بانوان و امور خانواده شورای اسلامی شهر قزوین، با حضور مدیر کل کتابخانه های عمومی استان قزوین و با هدف هم اندیشی در اجرای طرحهای شهر دوستدار کتاب و ترویج فرهنگ کتابخوانی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامي شهر قزوین، جلسه کمیسیون بانوان و امور خانواده شورای اسلامی شهر قزوین به ریاست فاطمه اشدری و با حضور اعضا، فاطمه محمدبیگی مدیر کل کتابخانه های عمومی استان قزوین،رجبی مشاور شهردار در امور مناسب سازی ،گروه ای مدیر موسسه فرهنگی و هنری سیمرغ سخن و جمعی از فعالین و مشاوران کمیسیون و با هدف هم اندیشی پیرامون اجرای طرحهای کتاب و کتابخوانی در شهر دوستدار کودک در تالار مردم این نهاد برگزار شد .

براساس این گزارش؛ فاطمه اشدری رییس این کمیسیون در سخنانی به بیان اهمیت ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی پرداخت و گفت: باید بتوانیم با افزایش دانایی و ترویج فرهنگ کتابخوانی بر مشکلات فائق آییم.

وی بر لزوم همراهی و همکاری نهادهای مرتبط در اجرای طرحهای شهر دوستدار کتاب تاکید نمود و افرود:بایستی در کسب عنوان پایتخت کتاب برای شهر قزوین تمام تلاش را داشته باشیم و برای همه اقشار طرحهای مرتبط را انجام دهیم .

به گفته اشدری،در عرصه کتابخوانی می توان در دوره مهد کودک حفظ کتاب داشته باشیم تا هم حافظه آنان قوی شود و هم بر دانایی آنان افزوده شود.

وی تاکید کرد: باید جلسه ای با سازمان زیباسازی داشته باشیم تا بتوانیم در جهت افزایش تبلیغات شهری و ارتقای فرهنگ کتابخوانی اقداماتی داشته باشیم.

در ادامه،فاطمه محمدبیگی مدیر کل کتابخانه های عمومی استان قزوین نیز در سخنانی با اشاره به اینکه تربیت انسان نیاز به آگاهی دارد به تجربه سایر کشورها در زمینه ترویج فرهنگ کتابخوانی اشاره و اظهار کرد: ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی از دوران کودکی بسیار با اهمیت است و ضرورت دارد تا فعالیت‌های کتاب محور در سطح شهر با افزایش تبلیغات شهری ارتقا یابد.

وی ادامه داد: به طور استاندارد باید به ازای هر ده هزار نفر یک باب کتابخانه وجود داشته باشد و براین اساس، نیاز است تا در استان فضاهای بیشتری برای کتابخانه ها در نظر گرفته شود‌.

به گفته این مسئول، هر چه میزان مطالعه و کتابخوانی افزایش یابد شاهد کاهش آسیب‌ها و چالشهای اجتماعی خواهیم بود.

محمد بیگی در ادامه به بیان اقدامات و عملکرد و وضعیت کتابخانه های استان از جمله بازطراحی ساختمان های کتابخانه ها پرداخت.

در ادامه جلسه ،گروه ای مدیر موسسه فرهنگی و هنری سیمرغ سخن نیز در سخنانی خواستار حمایت و مساعدت تمامی ارگانهای مرتبط برای اجرای طرحهای کتابخوانی شد.

همچنین گفتنی است؛ اعضای کمیسیون نیز در سخنانی ضمن تاکید بر اهمیت ترویج فرهنگ کتابخوانی خواستار افزایش اعتبارات شهرداری در حوزه احداث سالن‌های کتابخانه و تبلیغات شهری شدند.

همچنین نظارت بر قرائت خانه ها، حضور هنرمندان عرصه سفال در بوستانها به ویژه بوستان بانوان ، ارتقای فرهنگ کتابخوانی از دوران کودکی و تسریع در پرداخت سهم نیم درصدی از درآمدهای شهرداری به کتابخانه ها از دیگر مواردی بود که در این جلسه از سوی اعضای کمیسیون مطرح گردید.

پایان پیام/

تصاویر مرتبط