سه‌شنبه ۱۴۰۲/۰۵/۲۴

در جلسه کمیسیون بانوان و امور خانواده مطرح شد؛

لزوم فضاسازی و تبلیغات شهری در حوزه جوانی جمعیت و فرزندآوری/ تفاهم نامه همکاری مشترک با دانشگاه علوم پزشکی منعقد می شود

در جلسه کمیسیون بانوان و امور خانواده شورای اسلامی شهر قزوین ضمن بحث و بررسی پیرامون راهکارهای جوانی جمعیت بر انعقاد تفاهم نامه همکاری مشترک میان شورا و شهرداری قزوین و دانشگاه علوم پزشکی قزوین در این حوزه تاکید شد .

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامي شهر قزوین، جلسه کمیسیون بانوان و امور خانواده شورای اسلامی شهر قزوین به ریاست فاطمه اشدری و با حضور مهری السادات تقوی نائب رییس کمیسیون ، مهرعلیان رییس مرکز بهداشت شهید بلندیان قزوین، رجبی مشاور شهردار در امور مناسب سازی و سایر فعالین فرهنگی و مشاورین کمیسیون  با هدف بحث وبررسی پیرامون راهکارهای افزایش جمعیت و  فرزند آوری وانعقاد تفاهم نامه میان مدیریت شهری و مرکز بهداشت شهید بلندیان برگزار شد.
 
اشدری رییس این کمیسیون در سخنانی بر لزوم تبلیغات و فرهنگسازی در زمینه جوانی جمعیت و فرزندآوری تاکید نمود و گفت: باید از همه ظرفیتها در راستای جوانی جمعیت استفاده نماییم و دراین راستا ظرفیت تشکلهای مردمی بسیار مهم است.
 
وی ادامه داد: همچنین قوانین بسیارخوبی دراین زمینه وضع شده است که باید اجرایی شود.
 
به گفته رییس کمیسیون بانوان و امور خانواده  شورای اسلامی شهر قزوین حمایت از بانوان نابارور ،امنیت شغلی بانوان شاغل و حمایت از مادران و ایجاد بسترهای محیطی برای حضور بدون دغدغه مادران در اجتماع از جمله مواردی است که می تواند در جوانی جمعیت و ترغیب بانوان برای فرزند آوری نقش داشته باشد.
 
بر اساس این گزارش؛ مهرعلیان رییس مرکز بهداشت شهید بلندیان قزوین با حضور در جلسه این کمیسیون در سخنانی به سیاستهای تنظیم خانواده در گذشته اشاره نمود و گفت: با توجه به سیاستهای غلط تنظیم خانواده که در گذشته اعمال شد شاهد افزایش جمعیت سالمندی و کاهش فرزند آوری هستیم .
 
دکتر مهرعلیان، با بیان اینکه هزینه کرد در حوزه فرزند آوري سرمایه گذاری برای آینده کشور است، خاطر نشان کرد: برنامه‌ریزی برای افزایش جمعیت و ورود جدی سازمان‌ها در این حوزه را ضروری است و فضاسازی و تبلیغات در حوزه جمعیت یکی از انتظارات حوزه بهداشت از شورا و شهرداری ها می باشد.
 
وی در ادامه به مواردی از مطالبات و انتظارات مرکز بهداشت شهید بلندیان از مدیریت شهری قزوین در راستای انعقاد تفاهم نامه همکاری اشاره داشت  وگفت: استفاده از فضاهای آموزشی موجود درشهرداری بر حسب نیاز توسط مرکز بهداشت،فضاسازی و تبلیغات محیطی در حوزه جمعیت ،برگزاری مسابقات ورزشی آموزشی،همکاری در برگزاری همایشهای خانواده،همکاری در چاپ کتاب های داستان با موضوعات جمعیتی،همکاری در انجام دیوارنویسی و دیوارنگاری در شهر،استفاده از ظرفیتهای قانونی در هر دو سازمان،برگزاری جلسات مشترک آموزشی با اولویت جوانی جمعیت از جمله مواردی است که میتوانیم برای همکاری های بیشتر در این حوزه اقدام نماییم .
 
این مقام مسئول همچین بر لزوم ایجاد بستر لازم جهت استفاده از ظرفیت رابطین و سفیران سلامت تاکید کرد و گفت: در حوزه اختیارات و وظایف قانونی به منظور تحکیم بنیان خانواده و ترغیب شهروندان به افزایش فرزندآوری و تقویت مهارتهای زندگی باید از ظرفیت سفیران سلامت بهره مند شویم.
 
در ادامه مهری السادات تقوی نائب رییس کمیسیون نیز در سخنانی به مواردی از قبیل حمایت از مادران شاغل و امینت شغلی آنان،مسئولیت پذیری فرزندانی که مادران شاغل دارند و نقش بانوان در مقام مادر و همسر و حضور آنان در جامعه اشاراتی داشت و بر لزوم پرداختن به دغدغه مهم جوانی جمعیت و استفاده از ظرفیت همه نهاد ها تاکید نمود.
 
در ادامه هر کدام از حاضرین به بیان نقطه نظرات خود پیرامون راهکارهای افزایش جمعیت  از جمله، توجه به موضوعات معیشتی،اقتصادی و مسکن در حوزه فرزند آوری، حمایت از مادران باردار شاغل، توجه به تغذیه سالم و کاهش سن ازدواج، انعقاد تفاهم نامه همکاری مشترک میان دانشگاه علوم پزشکی ،شورا و شهرداري قزوین اشارات مبسوطی داشتند.

 

پایان پیام/

تصاویر مرتبط