یکشنبه ۱۴۰۲/۰۵/۰۱

در جلسه کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر قزوین تاکید شد؛

به صدا درآمدن زنگ خطر میانسالی و پیری جمعیت در قزوین

در جلسه کمیسیون فرهنگی، اجتماعي و ورزشی شورای اسلامی شهر قزوین که با حضور رئیس مرکز بهداشت شهید بلندیان قزوین برگزار شد ،بر لزوم توجه به سیاستهای افزایش جمعیت و راهکارهای فرزند آوری و حل مشکلات در این حوزه تاکید شد.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامي شهر قزوین، جلسه کمیسیون فرهنگی اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر قزوین به ریاست قاسم اللهیاری و با حضور حق شناس نائب رییس شورا و سایر اعضا، مهرعلیان رییس مرکز بهداشت شهید بلندیان قزوین، برجی مدیر عامل سازمان فرهنگی ورزشی،منجم مدیرعامل سازمان زیباسازی، قدسی پور مدیر عامل سازمان نوسازی و بهسازی و با هدف بررسی لوایح مربوطه شهرداری قزوین و بحث  پیرامون راهکارهای افزایش جمعیت و  فرزند آوری در تالار مردم این نهاد برگزار شد.

بر اساس این گزارش؛مهرعلیان رییس مرکز بهداشت شهید بلندیان قزوین با حضور در جلسه این کمیسیون در سخنانی به سیاستهای تنظیم خانواده در گذشته اشاره نمود و گفت: با توجه به سیاستهای غلط تنظیم خانواده که در گذشته اعمال شد شاهد افزایش جمعیت سالمندی و کاهش فرزند آوری هستیم .

وی افزود: در حال حاضر براساس سرشماری سال ۹۵ حدود ۱۲ درصد جمعیت شهر قزوین سالمند و ۴۷ درصد میانسال می باشند‌.

دکتر مهرعلیان، با بیان اینکه هزینه کرد در حوزه فرزند آوري سرمایه گذاری برای آینده کشور است خاطر نشان کرد: برنامه‌ریزی برای افزایش جمعیت و ورود جدی سازمان‌ها در این حوزه را ضروری است و فضاسازی و تبلیغات در حوزه جمعیت یکی از انتظارات حوزه بهداشت از شورا و شهرداری ها می باشد.

وی همچنین نقش اقتصاد در حوزه فرزند آوری را ۳۰ درصد اعلام کرد و گفت: باید در این حوزه تعییر نگرش و فرهنگسازی عمیقی صورت گیرد.

در ادامه اعضای شورا نیز در سخنانی به بیان نقطه نظرات خود از جمله توجه به موضوعات معیشتی،اقتصادی و مسکن در حوزه فرزند آوری، حمایت از مادران باردار شاغل، توجه به تغذیه سالم و کاهش سن ازدواج، انعقاد تفاهم نامه همکاری مشترک میان دانشگاه علوم پزشکی ،شورا و شهرداري قزوین اشارات مبسوطی داشتند.

این گزارش تصریح می کند؛در ادامه  جلسه لایحه شهرداری قزوین پیرامون تخفیف قدر السهم شهرداری در میزان اجاره بهای سنواتی گذشته و سال آتی در ۸ غرفه مجموعه سعدالسلطنه با حضور قدسی پور مدیر عامل سازمان نوسازی و بهسازی  مورد بحث و بررسی قرار گرفت‌.

همچنین هر کدام از اعضا به بیان نظرات و پیشنهادات خود پیرامون این لایحه پرداختند و خواستار تدوین شیوه نامه و اساسنامه برای ارایه تخفیفات و براساس شاخص های هنری و ساز و کارهای لازم به غرفه‌های فعال در سعدالسلطنه شدند.

گفتنی است،اعضای کمیسیون بر لزوم توجه به هنرهای در معرض فراموشی از جمله زره بافی و هنرهای شاخص و برند از جمله هنر خوشنویسی و برقراری عدالت در اعطای غرفه های سعدالسلطنه  تاکید نمودند.

 

پایان پیام/

تصاویر مرتبط