سه‌شنبه ۱۴۰۲/۰۴/۲۷

رییس کمیسیون بانوان شورای اسلامی شهر قزوین تاکید کرد؛

لزوم تشکیل کمیته صیانت از نیروی انسانی در شهرداری قزوین

تشکیل کمیته صیانت از نیروی انسانی در راستای کیفی سازی و ارتقای پرسنل شهرداری قزوین باید در دستور کار مدیریت شهری قرار گیرد.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر قزوین ،فاطمه اشدری رییس کمیسیون بانوان و امور خانواده  شورای اسلامی شهر قزوین در جلسه علنی شورا که با دستور کار بررسی طرح پیشنهادی اصلاح الگوی جبران خدمات کارکنان شهرداری قزوین برگزار شد با بیان این مطلب اظهار کرد: باید مدیریت شهری قزوین شرایطی برای ایجاد کمیته صیانت از نیروی انسانی فراهم نماید تا پرسنل کارا، پویا و فعال با فردی که در محیط اداری منفعل است رصد شود .
 
وی افزود: مدیریت شهری باید به دنبال کیفی سازی نیروها باشد و برای افرادی که کار می کنند و در بدنه شهرداری نقش فعالی دارند ابزارهای تشویقی را در نظر بگیرد و به طور کلی سیستم تشویق و تنبیه به کار گرفته شود.

اشدری همچنین در ادامه سخنانش  خواستار شفاف سازی شهرداری قزوین درخصوص پرداخت تعطیل کاری و اضافه کاری بدون درنظر گرفتن عملکرد پرسنل شد و گفت: باید مشخص شود که آیا ارقام پرداختی با توجه به ترمیم حقوق پرسنل می باشد و پرسنل واجد دریافت تعطیل کاری هستند  و یا اینکه این گونه نیست؟ و یا به صورت غیر قانونی و غیر شرعی این مبالغ پرداخت می شوند.
 
نائب رییس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهرقزوین، همچنین خواستار ورود شورا به عنوان جایگاه نظارتی بر سلیقه ای کار کردن مدیران شهرداری شد و گفت: شورا باید در مقام نظارت درخصوص کارآمدی و ناکارآمدی نیروهای شهرداری ورود نماید و با تشکیل شورای سیاست گزاری در این حوزه تصمیم گیری نماید .
 
 اشدری خاطر نشان کرد: در تمامی ادوار اغلب انتصاب مدیران براساس سلیقه و با رنگ و بوی سیاسی انجام گرفته و کمتر براساس شایسته سالاری بوده است ، رفتار و عملکرد آنان هم متاثر از این روش انتصاب است ، چگونه می توان اعتماد داشت که این مدیران در خصوص اختصاص ۲۰ درصد افزایش رفاهی پرسنل به درستی و عدالت  قضاوت کنند و رضایت مندی کارکنان را برآورده سازند؟ !

پایان پیام/

تصاویر مرتبط