سه‌شنبه ۱۴۰۲/۰۴/۲۷

بررسی هفت لایحه املاکی شهرداری در جلسه کمیسیون شهرسازی شورای اسلامی شهر قزوین:

اعضای کمیسیون شهرسازی، املاک و حقوقی شورای اسلامی شهر قزوین در جلسه این کمیسیون لوایح حوزه املاک و شهرسازی شهرداری قزوین را مورد بحث و بررسی قرار دادند و پیرامون هر کدام از آنها تصمیم گیری نمودند.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامي شهر قزوین، جلسه کمیسیون شهرسازی،املاک و حقوقی به ریاست مهری السادات تقوی و با حضور اعضا، بهرامی مدیر منطقه دو، پوریوسفی مدیر منطقه سه،بهنام زاده مدیر املاک،مسؤلان املاک، درآمد و شهرسازی مناطق مورد نظر  و با هدف بررسی و رسیدگی به لوایح مربوطه و نامه های واصله در تالار مردم این نهاد برگزار شد.

براساس این گزارش، لوایح شهرداری قزوین مبنی بر تعیین ارزش افزوده ناشی از تغییر کاربری از آموزشی به مسکونی در بلوار شهید سردار سلیمانی و توافق با آقای چگینی مبنی بر انعقاد صلح حقوقی پس از بررسی مورد موافقت اعضای کمیسیون قرار گرفت.

همچنین در ادامه جلسه،لوایح شهرداری به منظور تملک اراضی واقع در مسیر طرح عمرانی واقع در کمربندی آیت اله باریک بین در پرونده‌های خانم تفنگچی و آقای علی اکبری مورد واکاوی و بحث و تبادل نظر میان نمایندگان مطلع شهرداری قزوین و اعضای کمیسیون قرار گرفت.

این گزارش می افزاید؛ لایحه دیگری که در این جلسه مورد بحث و بررسی قرار گرفت تملک یک پلاک در طرح تعریض گذر آب انبار سردار در خیابان راه آهن بود که پس از بررسی مقرر گردید جهت ارزیابی بیشتر جوانب پرونده، از مکان مورد نظر بازدید صورت گیرد.

گفتنی است؛لایحه شهرداری قزوین مبنی بر  تملک دو دانگ مشاع که در طرح فضای سبز سورتک می باشد در پرونده آقای هومن درخشان نیز مورد بررسی مجدد قرار گرفت و اعضای کمیسیون بر ضرورت شفافیت و ارائه آمار و اطلاعات دقیق در مورد اراضی سرتک و اراضی تملک شده و باقیمانده تاکید نمودند.

همچنین ،لایحه توافق شهرداری با آقای کاکاوند مبنی بر تملک ششدانگ سه قطعه زمین واقع در اراضی سرتک به مساحت ۴۴۹ مترمربع که دارای کاربری فضای سبز، ورزشی و معبر می باشد پس از بررسی مورد موافقت قرار گرفت و جهت تصمیم گیری نهایی به صحن شورا ارجاع شد.

این گزارش خاطر نشان می کند؛ موضوع تعیین تکلیف صدور مجوز ساخت در اراضی قولنامه ای در روستاهای چهارگانه و ملاک عمل شهرداری قبل از عقب نشینی مورد بحث و بررسی قرار گرفت و توسط پوریوسفی مدیر منطقه سه شهرداری پیشنهاد شد که در پلاکهای واقع در بافت پر با اسناد عادی در صورت عدم امکان تجمیع(همجواری دارای بنا ،همجواری با کاربری غیر مسکونی)حد نصاب احداث بنا مطابق حدنصاب ساخت حداقل ۶۰ مترمربع در محدوده شهر قزوین در نظر گرفته شود.

همچنین در پایان این جلسه به تعدادی از درخواستها و نامه های واصله در حوزه شهرسازی و املاک با حضور مدیران مناطق دو و سه شهرداری قزوین رسیدگی شد.

 

پایان پیام/

تصاویر مرتبط