یکشنبه ۱۴۰۲/۰۴/۰۴

اللهیاری،

لزوم عرضه میوه به نرخ مصوب و طراحی سازه‌های زیبا و متحد الشکل بازارچه‌های میوه و تره بار در قزوین

به منظور بهبود سیما و منظر شهری ضرورت دارد تا سازمان ساماندهی مشاغل شهری در احداث بازارچه های میوه و تره بار در محلات به طراحی زیبا و متحد الشکل بودن سازه ها توجه نماید.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر قزوین، قاسم اللهیاری رییس کمیسیون  فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر قزوین در جلسه علنی شورا که با دستور کار بررسی لوایح شهرداری قزوین برگزار شد، با بیان این مطلب اظهار کرد: ایجاد بازارچه‌های میوه و تره بار در سطح محلات شهر قزوین اقدام مناسب و مطلوبی در راستای رضایت مندی شهروندان است اما باید در این حوزه به نکاتی از جمله استفاده از سازه‌های متحد الشکل و زیبا توجه نمود.

وی افزود: با توجه به جابجایی میوه فروشان از میدان مادر به ابتدای بلوار آزادگان، متاسفانه سیما و منظر شهری در این نقطه و سایر بازارچه های محلی مورد خدشه واقع شده، چرا که در حال حاضر محل استقرار میوه فروشان به بدترین شکل و با سازه های مستهلک و نامناسب جانمایی شده است.

 اللهیاری خواستار توجه به طراحی شکیل و زیبا برای بازارچه های میوه و تره بار شد و گفت: این بازارچه‌ها باید با سازه های مناسب دایر شوند.

وی همچنین بر لزوم نظارت بر قیمت گذاری در این بازار چه ها تاکید کرد و گفت: متاسفانه با توجه به در نظر گرفتن اجاره بهای اندک در این بازارچه ها، قیمت میوه و تره بار با مغازه ها تفاوتی ندارد و لذا ضرورت دارد تا قیمت مصوب تعیین شود تا شهروندان با رغبت بیشتری از این مراکز استفاده نمایند.

رییس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر قزوین، همچنین در بخش دیگری از جلسه که پیرامون واگذاری سالن ورزشی تاکسیرانی به بخش خصوصی بحث و بررسی شد گفت: این سالن به نام شهیدان کافی نامگذاری شده است و باید تابلوی آن به نام شهیدان کافی نصب شود، همچنین اگر سازمان تاکسیرانی به واگذاری سالن به بخش خصوصی اصرار دارد نباید ساعات استفاده رانندگان از این سالن محدود شود.

وی همچنین از اقدام انقلابی و جهادی مدیر عامل تاکسیرانی شهرداری قزوین مبنی بر ممنوعیت ارایه خدمات تاکسیرانی به افراد بی حجاب تقدیر نمود.

این عضو شورای اسلامی شهر قزوین در تذکری خواستار توجه به ایجاد رستوران و الزامات مورد نیاز در زائر سرای شهرداری قزوین در شهر مشهد، برای رفاه بیشتر پرسنل شهرداری قزوین شد.

پایان پیام/

تصاویر مرتبط