یکشنبه ۱۴۰۲/۰۴/۰۴

اشدری ،

لزوم آموزش تخصصی مربیان ورزشی در بوستان ها /رفع سریع مشکلات بوستان مادر و کودک

به منظور بهره مندی تمامی اقشار از ورزش های صبحگاهی در بوستانها ضرورت دارد تا مربیان ورزشی تحت آموزشهای تخصصی قرار گیرند.

 به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر قزوین،فاطمه اشدری  رییس کمیسیون بانوان و امور خانواده شورای اسلامی شهر قزوین در جلسه علنی شورا که با دستور کار بررسی لوایح شهرداری قزوین برگزار شد با بیان این مطلب اظهار کرد:  انجام حرکتهای اصلاحی در ورزش صبحگاهی بوستانها و متناسب با اقشار و سنین مختلف یکی ازضروریات است و مدیریت شهری قزوین بایستی برای مربیان ورزشی آموزشهای تخصصی لازم را تدارک ببیند.
 
وی همچنین خواستار حضور مربیان به صورت سه روز زوج و سه روز فرد در بوستان مادر و کودک شد و گفت:در این بوستان نیاز است تا مربیان ورزشی درتمامی روزهای هفته حضور داشته باشند  تا بانوان بتوانند از خدمات بوستان استفاده نمایند .
 
 وی در طرح دیدگاه خود پیرامون بخشودگی جرایم کمیسیون  ماده صد مسجد محمدخان بیگ  گفت: این سوال اینجا مطرح می شود که چگونه برای پروژه مهدیه دو میلیارد تومان از جرایم کمیسیون ماده صد توسط شهرداری منطقه دو پرداخت می شود؟. همانگونه که برای این پروژه راهکار پیدا شده باید برای سایر پروژه های مسجد که جرایم کمیسیون ماده صد دارند، نیز پرداخت شود .
 
 وی دربخش دیگری از این جلسه به تشکیل جلسات مستمر در کمیسیون بانوان در راستای حل مشکلات بوستان مادرو کودک اشاره نمود و گفت: ایمن سازی و رفع مشکلات موجود دربوستان مادرو کودک به عنوان یکی از دغدغه های مهم این کمیسیون می باشدو لذا دراین راستا جلسات متعددی با حضور فعالین و مشاورین کمیسیون  ومدیران مرتبط تشکیل شده است .
 
 اشدری درادامه به مشکلات احضا شده دراین بوستان اشاره داشت و گفت:طعمه گذاری سازمان پسماند جهت از بین بردن حیوانات موذی در بوستان ،ایجاد تنوع در وسایل بازیگاهی ،ایجاد سایه انداز و نصب آلاچیق  اصلاح سیستم جذب آبهای سطحی،افزایش تعداد نیمکت ها،اختصاص ویلچر برای سالمندان و معلولان،نرده کشی و میله کشی برای استفاده افراد کم توان و بیمار در مسیر پیاده روی ،نصب نرده های حفاظتی دور تا دور بوستان،ساماندهی افراد معتاد و بزهکار در اطراف بوستان،آسفالت ضلع شمال غربی بوستان و بازگشایی در شمال منطقه راه آهن به بوستان،آرام سازی مسیر دسترسی ضلع شمال به جنوب بعد از خروجی پل امام رضا(ع)،تعبیه پمپ آب   از جمله مشکلات می باشد که سازمان مربوط به حل آنها مشخص و اقدامات جهت  رفع آنها ابلاغ گردید.
 
وی ادامه داد: اختصاص فضای انتظامات و حراست در بوستان،رفع مشکل اشرافیت به بوستان،رفع تداخل مسیر دوچرخه و پیاده در بوستان،ایجاد ایستگاه دوچرخه و تامین امکانات لازم، اختصاص فضایی برای مهد کودک از دیگر مواردی است که باید مورد پیگیری قرار گیرد.
 
اشدری در ادامه سخنانش خواستار توجه مدیریت شهری قزوین به برگزاری جشنواره عکس خانواده شد و گفت: متاسفانه سرپرست سازمان فرهنگی ورزشی در مقابل مطالبه و خواست کمیسیون پیرامون برگزاری جشنواره عکس با محوریت خانواده که مصوبه صحن شورا را نیز دارد ، خودسرانه  و با بی تدبیری، سستی و کوتاهی نموده است ، شهردار محترم باید در صحن شورا پاسخگو باشند.

وی ضمن قدردانی از اقدام نائب رییس شورا پیرامون نامه مکتوب به شهردار قزوین جهت پیگیری و ارایه دلایل عدم اجرای این مصوبه گفت:از این موضوع بنده به عنوان ریاست کمیسیون بانوان گله مند هستم چرا که بهترین فرصت ها ر ابرای اجرای جشنواره عکس از دست دادیم لذا این موضوع توسط مدیریت شهری باید پیگیری و در صحن شورا پاسخگو باشند .
 
رییس کمیسیون بانوان شورای اسلامی شهر قزوین همچنین طی مراجعات و مطالبات مردمی به شورا که در سامانه ۱۳۷ نیز ثبت شده است ، خواستار ساماندهی و رفع سد معبر وانت بارها ی میوه فروش شد و گفت: برخی از میوه فروشان زیر پلها و تقاطع ها اقدام به دستفروشی می کنند و همین مساله می تواند برای خودروهای عبوری و یا کسانی که توقف می کنند تا خرید نمایند خطر ساز باشد، لذا باید این موضوع ساماندهی و رفع شود .

وی همچنین گفت :معابر مناطق مسکونی جای پارک ماشینهای سنگین از جمله کامیون و تریلی نیست و بایستی نسبت به این موضوع و ایجاد زیر ساخت‌های مناسب برای رانندگان خودرو  سنگین  و نظارت و هدایت آنان به پارکینگ های ویژه ، اقدام و تدابیر لازم انديشيده شود .
 
 این عضو شورای اسلامی شهر قزوین همچنین خواستار جمع آوری و ساماندهی برخی دوره گردهای که باعث آلودگی صوتی نا بهنگام در کوچه ها ، خیابانها می شوند و همه موارد فوق از مطالبات مردمی است ،نیز شد.  
پایان پیام/

تصاویر مرتبط