سه‌شنبه ۱۴۰۲/۰۳/۳۰

در جلسه کمیسیون بانوان شورای اسلامی شهر قزوین صورت گرفت؛

بررسی مشکلات بوستان مادر و کودک قزوین

در جلسه کمیسیون بانوان و امور خانواده شورای اسلامی شهر قزوین مشکلات موجود در بوستان بانوان مادر و کودک و محیط پیرامونی آن با حضور مدیران و کارشناسان مرتبط بررسی شد.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامي شهر قزوین، جلسه کمیسیون بانوان و امور خانواده شورای اسلامی شهر قزوین به ریاست فاطمه اشدری و با حضور مهری السادات تقوی ،صالحی مدیر عامل سازمان پارکها و فضای سبز، منجم مدیر عامل سازمان زیباسازی،رجبی مشاور شهردار قزوین در امور مناسب سازی،حافظی مدیر عامل خدمات طراحی،نظری پور مشاور شهردار،برجی سرپرست سازمان فرهنگی ورزشی و کارشناسان و جمعی از فعالین فرهنگی و با هدف بررسی مشکلات بوستان مادر و کودک در تالار مردم این نهاد برگزار شد.

اشدری رییس این کمیسیون در سخنانی بر لزوم توجه به رفع مشکلات موجود در بوستان بانوان مادر وکودک تاکید نمود و گفت: این بوستان باید مکانی برای آسایش و آرامش مادران و کودکان باشد و لذا ضرورت دارد تا در جهت رفع مشکلات آن قدم های اساسی برداشته شود.

وی تصریح کرد:تامین امنیت و راههای دسترسی،افزایش امکانات و خدمات در این بوستان از جمله مهم ترین نکاتی است که باید مورد توجه مدیریت شهری قرار گیرد.

وی همچنین خواستار رویکرد فرهنگی در تمامی بوستان‌های شهر و  ایجاد خانه مادر و کودک در بوستانها شد و گفت: باید بتوانیم در چهارفصل سال بوستانها مورد استفاده قرار گیرند و در تمامی مناسبت‌های مخاطبین خود را داشته باشد.
 
در ابتدای این جلسه نظری پور مشاور شهردار قزوین به تشریح مشکلات موجود در بوستان بانوان جنوب‌ شهر(مادر و کودک) پرداخت و گفت: تداخل بین مسیر دوچرخه سوار و پیاده، حفاظ نرده ای دور بوستان،امنیت و ایمنی ضلع جنوبی بوستان ،آرام سازی کف خیابان و آرام سازی ،افت فشار آب در بوستان و نصب پمپ آب پیشگیری از حوادث غیر مترقبه و افزیش شرایط ایمنی و حفاظتی برای نگهبانان،نصب سایبان در بوستان ،افزایش تعداد نیمکت هاو آلاچیق ها،استفاده از ویلچر برای سالمندان،نصب میله برای پیاده روی مسیر سالمندان از جمله مهم ترین مشکلات موجود در این بوستان می باشد.

درادامه تقوی نائب رییس کمیسیون بانوان نیز در سخنانی بر لزوم توجه به امر مناسب سازی در بوستان ها و معابر شهری تاکید نمود و گفت:شهروندان و بسیاری از خانواده ها در تردد شهری به جهت عدم مناسب سازی گلایه دارند و لازم است تا شهرداری در این خصوص همت جدی داشته باشد.

این عضو شورای اسلامی شهر قزوین  همچنین خواستار توجه به امنیت بوستان به جهت پاکسازی حیوانات و جانواران موذی شد و گفت: این بوستان برای مادران و کودکان است و باید امنیت لازم برای حضور این افراد بدون دغدغه آماده و فراهم باشد براین اساس ضرورت دارد در همه بوستان‌های شهری این نکته مورد توجه قرار گیرد.

در بخش دیگری از این جلسه حافظی مدیر عامل خدمات طراحی،صالحی مدیر عامل سازمان پارکها و فضای سبز،منجم مدیر عامل سازمان زیباسازی و برجی سرپرست سازمان فرهنگی ورزشی به بیان نقطه‌ نظرات کارشناسی خود پیرامون حل مشکلات موجود در بوستان بانوان پرداختند.

همچنین گفتنی است؛تامین امنیت بوستان،ایجاد فضای آموزشی و بازی برای کودکان و توجه به نیازهای شناختی و استفاده از مربیان مربوطه و رفع مشکلات مطرح شده از دیگر مواردی بود که توسط حاضرین در جلسه عنوان شد .

پایان پیام/

تصاویر مرتبط