سه‌شنبه ۱۴۰۲/۰۳/۲۳

فصیحی رامندی،

نظارت بر ساخت و ساز در باراجین بدون اختیارات لازم منطقی نیست

مدیریت شهری قزوین نباید بار مسئولیت نظارت بر ساخت و ساز در باراجین را بدون اختیارات لازم بپذیرد.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر قزوین،فرج اله فصیحی رامندی عضو شورای اسلامی شهر قزوین در جلسه علنی شورا که با دستور کار بررسی لوایح شهرداری قزوین برگزار شد در طرح دیدگاه خود پیرامون لایحه نظارت بر ساخت و ساز در روستای باراجین اظهار کرد: بنده با اینکه شهرداری در حوزه ساخت وساز در باراجین نظارت نماید مخالف هستم و باید این موضوع با اخذ مجوز از شورای عالی معماری و شهرسازی صورت گیرد.
 
وی به ذکر دلایل مخالفت خود با این موضوع اشاره داشت و گفت: افزایش هزینه صدور پروانه برای مردم،محروم شدن از وام روستایی و وام شهری،عدم امکان توافق شهرداری با مالکان،عدم صدور پروانه مازاد به دلیل بافت پر روستا و عدم طرح تخلفات ساختمانی در کمیسیون ماده صد ،از جمله مهم ترین دلایلی  هستند که می توان مطرح نمود.
 
فصیحی رامندی خاطر نشان کرد:با پذیرش این موضوع شهرداری قزوین نقش کارگزاری برای بنیاد مسکن را پیدا می کند که این در شأن شهرداری قزوین نیست.
 
وی با بیان اینکه باید مشخص شود که در باراجین ضوابط شهری حاکم است یا روستایی، تاکید کرد:پیشنهاد می شود استانداری مجوزات لازم برای الحاق این روستا به شهر قزوین و یا ایجاد ناحیه منفصل شهری را از شورای عالی معماری و شهرسازی اخذ نماید و سپس در مورد نظارت بر ساخت وساز و موارد دیگر تصمیم گیری شود.
 
به گفته وی نباید بار مسئولیت نظارت بر ساخت و ساز در باراجین را بدون اختیارات لازم بپذیریم.
 
وی در بخش دیگری از سخنانش خواستار رعایت توازن منطقه ای در احداث پارک وفضای سبز شهری شدو گفت: باید در احداث بوستان وفضای سبز به نقاط کم برخوردار شهری توجه ویژه ای شود و عدالت دراین موضوع رعایت شود.

پایان پیام/

تصاویر مرتبط