یکشنبه ۱۴۰۲/۰۳/۲۱

ولی چگینی،

صدور مجوز ساخت در اراضی قولنامه ای به صورت رایگان انجام شود

دریافت مبالغی برای صدور مجوز ساخت در اراضی قولنامه ای فشار مضاعفی را به ویژه در مناطق منفصل شهری به مالکان وارد می کند و بنده با این موضوع مخالف هستم.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر قزوین،ولی چگینی رییس کمیسیون مالی ،برنامه ریزی و سرمایه گذاری شورای اسلامی شهر قزوین در جلسه علنی شورا در طرح دیدگاه خود پیرامون دریافت ارزش افزوده ناشی از اجرای طرحهای توسعه شهری برای صدور مجوز ساخت در اراضی قولنامه ای  افزود: اکثر زمینهای قولنامه ای در بافت های روستایی که به شهر الحاق شده وجود دارد و روا نیست که بخواهیم برای صدور مجوز ساخت از مالکان این زمین ها مبالغ زیادی دریافت کنیم.
 
 چگینی با بیان اینکه باید سیاستهای شورا و شهرداری مبنی بر حمایت از اقشار ضعیف جامعه باشد خاطر نشان کرد: دریافت این مبالغ در مناطق منفصل شهری فشار زیادی به مالکان وارد می کند و لذا بنده با دریافت ارزش افزوده ناشی از طرحهای توسعه شهری در اراضی قولنامه ای مخالف هستم .
 
رییس کمیسیون مالی شورای اسلامی شهر قزوین در ادامه جلسه درخصوص تعیین تکلیف پرونده های کمیسیون ماده صد گفت:درحال حاضر ۱۲۰۰ پرونده بلاتکلیف در کمیسیون ماده صد شهرداری وجود دارد که رسیدگی به آنها هم مشکلات مردم را کم می کند و هم تامین درآمدهای شهرداری را محقق می کند.
 
چگینی خاطر نشان کرد:استفاده از ظرفیتهای قانونی بند (ت )تبصره شش قانون بودجه سال ۱۴۰۲ فرصت  طلایی و بسیارخوبی است که بتوانیم پرونده های با رأی تخریب را به جریمه تبدیل نموده و بسیاری از این پرونده را تعیین تکلیف نماییم .
 
وی همچنین خواستار اطلاع رسانی گسترده این موضوع از سوی شهرداری قزوین در رسانه ها و صداو سیما شد.  
 
این عضو شورای اسلامی شهر قزوین، در بخش دیگری از این جلسه در سخنانی خواستار نظارت دقیق بر عملکرد پیمانکاران شهرداری شد وگفت: باید بر کار پیمانکاران نظارت شود تا حقی از کارگران ضایع نشود همچنین عنوان شغلی افراد باید در لیست بیمه به طور دقیق و کامل قید شود.
 
چگینی تصریح کرد: پرداخت به موقع حقوق ها و موارد قانونی حقوق کار در شرکت‌های پیمانکاری باید توسط شهرداری نظارت شود، لذا نباید بی تفاوت از کنار این مسایل گذر کنیم.

پایان پیام/

تصاویر مرتبط