یکشنبه ۱۴۰۲/۰۳/۲۱

در جلسه کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر قزوین تاکید شد؛

لزوم توجه به ایمن سازی و حفاظ گذاری کانال آبرسانی در قزوین

در جلسه کمیسیون خدمات شهری و شورایاری شورای اسلامی شهر قزوین اعضای کمیسیون بر ایمن سازی و حفاظ گذاری کانالهای آبرسانی در شهر قزوین و تامین روشنایی مناسب در این مسیر تاکید نمودند.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامي شهر قزوین،جلسه کمیسیون خدمات شهری و شورایاری شورای اسلامی شهر قزوین به ریاست حسین صلح جو و با حضور اعضا،کاظمی معاون خدمات شهری،موسی خانی مدیر عامل سازمان خدمات ایمنی و آتش نشانی،جانی مدیر عامل سازمان حمل و نقل و ترافیک،صالحی مدیر عامل سازمان پارکها و فضای سبز و کارشناسان مربوطه و با هدف بررسی اقدامات مدیریت شهری در ایمن سازی کانالهای آبرسانی و بررسی هدر رفت آب در آبیاری فضای سبز در تالار مردم این نهاد برگزار شد.

براساس این گزارش،موسی خانی مدیر عامل سازمان آتش نشانی شهرداری قزوین در ابتدای این جلسه به تشریح اقدامات این سازمان با توجه به شروع فصل گرما اشاره نمود وگفت: آتش سوزی در علفزارها و باغات یکی از مهم ترین اتفاقاتی است که با فصل گرما احتمال بروز آن افزایش می یابد که در سال گذشته ۷۰۵ مورد حریق در علفزارها و مراتع اتفاق افتاد.

وی به موضوع غرق شدگی در کانالهای آبرسانی و استخرهای کشاورزی به عنوان یکی از عوامل خطر در حوزه آتش نشانی اشازه نمود وگف: ما استان ساحلی نیستیم ولی سالانه ۲۵ تا ۳۰ نفر  غرق شده در استان داریم که باید برای پیشگیری از حوادث غرق شدگی برنامه داشته باشیم.

وی ادامه داد؛عمده غرق شدگی ها در فصل تابستان اتقاق می افتد و در کانال  آبرسانی  ما که حدود  ۱۲۰۰ کیلومتر کانال آب در استان داریم بیشتری غرق شدگی را داریم .

موسی خانی به پیشنهادات و اقدامات موثر جهت کاهش تعداد غرق شدگی اشاره نمود و گفت:حفاظ گذاری، فنس کشی و ایجاد محدودیت در اطراف کانال ها به منطور ممانعت از دسترسی و نزدیک شدن به محدوده خطرناک کانال در حوزه شهری، نصب تابلوهای هشدار دهنده و ممنوعیت شنا،برگزاری مانورها و برنامه های آموزشی، گشت زنی متولیان نظارت بر شبکه و کانال آبرسانی در فصول گرم سال در مسیر کانال، نصب بنر و استفاده از ظرفیتهای تبلیغاتی، فرهنگسازی در میان نوجوانان از جمله اقدامات و پیشنهادات می باشد.

وی همچنین خواستار نصب حفاظ و ایمن سازی مسیر کانال در غرب بلوار امام علی (ع) شد و گفت: این مسیر پر تردد است و متاسفانه ایمن سازی نشده است لذا اگر جزو مناطق شهری قزوین است باید ایمن سازی شود.

در ادامه جانی رییس سازمان حمل و نقل و  ترافیک شهرداری قزوین نیز به بیان اقدامات این سازمان در راستای حفاظ گذاری و علائم وآشکارسازی ها در کانالهای آبرسانی پرداخت.

وی تاکید کرد: هزینه نصب گاردیل برای مدیریت شهری هزینه بر است و برای نصب آن باید آب منطقه ای پای کار باشد .

در ادامه این جلسه کارشناسان معاونت خدمات شهری به ارائه آمارهای کانال های سطح مناطق شهری و وضعیت ایمن سازی و حفاظ کانال ها پرداختند.

همچنین گفتنی است؛در این جلسه صالحی ،مدیر عامل سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری قزوین نیز با اشاره به اینکه شهرداری دومین شبکه گسترده آب را دارد گفت: خرابی، نشتی و ترکیدگی جزو جدایی ناپذیر شبکه آب است و مهم ترین مشکل ما در ریفوژ های میانی که چمن کاشته شده است می باشد.

وی به دلایل هدر رفت آب در شبکه آبرسانی در  فضای سبز اشاره نمود و گفت:سرقت و وضعیت شرقی غربی بودن ریفوژ های میانی و وزش بادهای شمالی و جنوبی از جمله مهم ترین دلایل هدر رفت آب در سیستم آبیاری فضای سبز می باشد.

وی با بیان اینکه با توجه به پیامهای ۱۳۷ میزان پیام های مردمی در این حوزه به یک سوم کاهش یافته است گفت: شبکه آب گستردگی بالایی دارد و پرت و هدر رفت آب اجتناب ناپذیر است و تلاشمان این بوده که به حداقل برسد.

در این جلسه اعضای کمیسیون ضمن بررسی وضعیت غرق شدگی در کانال آبرسانی و اقدامات سازمان آتش نشانی در این حوزه خواستار نصب حفاظ و ایمن سازی کانال های آبرسانی در محدوده شهری شدند.

همچنین اعضای کمیسیون بر لزوم توجه به رنگ آمیزی سرعت گیرهای سطح شهر و توجه به استاندارهای این حوزه و کاهش هدر رفت آب در سیستم آبرسانی فضای سبز تاکید نمودند.

پایان پیام/

تصاویر مرتبط