یکشنبه ۱۴۰۲/۰۳/۱۴

پیام تسلیت رئیس شورای اسلامی شهر و شهردار قزوین به مناسبت سالروز رحلت حضرت امام خمینی (ره) و قیام خونین ۱۵ خرداد

علی فرمانی رئیس شورای اسلامی شهر و مهدی صباغی شهردار قزوین در پیامی سالروز ارتحال ملکوتی رهبر کبیر انقلاب اسلامی ایران حضرت امام خمینی (ره) را تسلیت گفته و یاد و خاطره شهدای قیام خونین ۱۵ خرداد را گرامی داشتند.

متن پیام به شرح زیر است:                         

             باسمه تعالی

مقام معظم رهبري(مد ظله العالی): امام، روح جمهوری اسلامی‌ است، نسل جوان نیازمند شناخت ابعاد شخصیت امام خمینی (ره) است

حضرت امام خمینی(ره)، رهبری آزاده و عالمی شایسته از تبار عالمان شجاع و استکبارستیزی بود که با توکل و ایمان به خدا و پشتوانه و حمایت عظیم مردمی، شکوه، عزت، استقلال و آزادی را برای کشور و ملت بزرگ ایران به ارمغان آورد.

یقیناً انقلاب شکوهمند اسلامی ایران بزرگترین رخداد سیاسی و تاریخی است که با درایت، هوشمندی و کیاست بت‌شکن زمانه حضرت امام خمینی(ره) بنیان گذاشته شد و امروزه روزنه امید و‌ افقی روشن برای آزادی‌ خواهان است.

پانزدهم خرداد  یادآور پایمردی­ ها و دلاوری­ های آزاد مردانی است که با نثار خون خویش نقطه عطفی در مبارزات مردم ایران علیه نظام ستم­شاهی به وجود آوردند.

بی تردید بر اساس فرمایش امام راحل معنای ملکوتی انتظار فرج از نیمه خرداد محقق و معنا شد و سرانجام با رهبری داهیانه و عالمانه امام امت و البته همراهی مردم شریف و ولایتمدار، انقلاب شکوهمند اسلامی ایران در ۲۲ بهمن ۱۳۵۷ به پیروزی رسید.

در چهلمین سالروز ارتحال ملکوتی امام خمینی (ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی در حالی به سوگ آن سفر کرده می نشینیم که به واسطه لطف بیکران الهی ، انقلاب اسلامی ایران با رهبری حکیمانه مقام معظم رهبری(دامه برکاته)  مقتدر و مستحکم در مسیر آرمان های امام (ره) در حرکت است.

اینجانبان سالروز رحلت جانگداز امام خمینی(ره) بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی ایران و شهادت گلگون کفنان فاجعه قیام خونین ۱۵ خرداد ۱۳۴۲ را به عموم مردم شریف ایران، تسلیت و تعزیت عرض می نماییم.

مهدی صباغی     علی فرمانی
شهردار قزوین   رئیس شورای اسلامی شهر قزوین

 

تصاویر مرتبط